Objectius generals:
· Identificar aspectes organitzatius, metodològics i de gestió d’aula i de centre que afavoreixin una educació per a tothom.
· Conèixer els avantatges del treball cooperatiu com a metodologia inclusiva i participativa per a una educació de qualitat.
· Analitzar alguns mètodes d’aprenentatge cooperatiu i conèixer-ne les particularitats.
· Treballar de manera col·laborativa amb d’altres professionals per aconseguir una millor atenció a la diversitat de l’aula.
· Dissenyar unitats didàctiques amb metodologies cooperatives per poder desenvolupar-les en el centre.
· Portar a terme a les aules les experiències planificades d’aprenentatge cooperatiu.
· Analitzar i valorar el treball realitzat per consolidar la feina cooperativa com a mètode d’atenció a la diversitat d’ús habitual a les aules.
Continguts:
1. Estructures d’interacció a l’aula. Característiques i condicions de l’aprenentatge cooperatiu.
2. Dimensions de l’aprenentatge entre alumnes.
3. Estratègies per al desenvolupament del treball cooperatiu a l’aula: ensenyament recíproc, trencaclosques, grup d’investigació, grup natural, tutoria entre iguals.
4. Llegim en parella: un programa de tutoria entre iguals amb alumnes i famílies.
5. Elements a tenir en compte en la planificació i organització d’unitats didàctiques amb metodologies cooperatives.
6. Treball col•laboratiu i aprenentatge entre professionals.
|